INFORMACJE OGÓLNE

Adresaci szkolenia:
Szkolenie adresowane jest do pracowników wszystkich szczebli organizacji.

Czas trwania szkolenia:
Szkolenie odbywa się w godzinach 9:00-15:00

Podstawowe informacje o szkoleniu:

  • Szkolenie podzielone jest na część psychologiczną i prawną,
  • W szkoleniu uczestniczyć będzie dwoje trenerów, oddzielnie dla każdego z bloków,
  • Szczególny nacisk położony będzie na praktyczne aspekty występowania mobbingu w stosunkach pracy oraz analizę przypadków z życia wziętych,
  • Po szkoleniu właściwym uczestnicy będą mieli możliwość indywidualnych konsultacji z trenerami.

CEL SZKOLENIA

  • Dostarczenie wiedzy z zakresu psychologicznych i prawnych aspektów patologii występujących w środowisku pracy,
  • Dostarczenie wiedzy sprzyjającej kształtowaniu postaw zapobiegających zjawisku mobbingu i dyskryminacji,
  • Pomoc w radzeniu sobie z przypadkami graniczącymi z mobbingiem,
  • Dostarczenie wiedzy pozwalającej na identyfikację przypadków mobbingu, dyskryminacji i molestowania,
  • Omówienie obowiązków pracodawcy i kadry kierowniczej w zakresie przeciwdziałania mobbingowi,
  • Omówienie sposobów przeciwdziałania zjawisku mobbingu w organizacjach.

PROGRAM SZKOLENIA

A. PSYCHOLOGICZNE ASPEKTY MOBBINGU
  1. Wstęp – istota mobbingu.
  2. Socjologiczna analiza uwarunkowań mobbingu.
  3. Osobowość mobbera i osobowość ofiary.
  4. Typowe zachowania mobbera i ofiary.
  5. Fazy mobbingu.
  6. Analiza socjolingwistyczna komunikatów werbalnych w relacji mobber – ofiara.
  7. Metody i techniki obrony przed mobbingiem.
  8. Przeciwdziałanie mobbingowi w sferze zarządzania organizacją, ze szczególnym uwzględnieniem roli i zadań kadry kierowniczej.
  9. Studium przypadków.

B. PRAWNE ASPEKTY MOBBINGU

  1. Geneza mobbingu. Źródła uregulowań antymobbingowych i antydyskryminacyjnych w polskim prawie.
  2. Rzeczywista skala zjawiska w Polsce i na świecie.
  3. Mobbing, dyskryminacja i molestowanie w polskim prawie.
  4. Elementy ustawowej definicji mobbingu.
  5. Mobbing a inne zjawiska w miejscu pracy.
  6. Mobbing a dozwolone zachowania pracodawcy.
  7. Obowiązek pracodawcy przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji.
  8. Przeciwdziałanie mobbingowi w praktyce.
  9. Odpowiedzialność pracodawcy za mobbing.
  10. Uprawnienia przysługujące ofiarom mobbingu.
  11. Praktyka sądowa, studium przypadków.

KONTAKT

Tel.: (74) 3000 287
Kom.: 790 889 390
E-mail:
biuro@sanduro.pl

JESTEŚMY CZĘŚCIĄ:

Szkolenia Otwarte

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31